30 januari *Ekonomisk rådgivning*

Idag har jag och Emma varit på ekonomisk rådgivning som det heter. Det var väl ganska nyttigt då man inte känner till något av det här med pensionsparande, aktier, fonder osv... Men nu har vi fått en del fixat i alla fall så att det känns ju bra...
Om en månad har SGK 50års jubileum och då blir det fest. Det hela inträffar på en lördag, och ni kan ju gissa om lilla jag jobbar?? Självklart gör jag det!! Gör jag ju alltid så fort det är något! Men ska lägga in om semester, och om inte det funkar så får jag väl se om jag kan byta bort min helg. För ledig ska jag vara! Om jag nu tänker att gå förståss, haha!
Idag är en sån där dag jag bara har lust att ta en termos med kaffe, åka ut till päronen och sedan gå ut i skogen och sätta mig med mitt kaffe och bara njuta av tysssssstnaden :-) Så härligt att komma ifrån allt en stund. Det kalla jag själavård!
Blev så förbannad när jag läste tidningen att mitt under alla finanskriser och lågkonjukturer så ska man sänka pensionen med 4% och sen samtidigt får politikerna en löneförhöjning på 4,1%... Mycket frustrerande. Och man kan ju bara tänka sig var 4,1% gör på deras redan höga löner!!! Grrr.....
Nej nu är jag för förbannad för att skriva mer.... Adjö!

// The Damned

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det var nyttigt med den rådgivningen.. =) Bara för att jag läste den sista delen av bloggen så blev jag med förbannad.. =(

2009-01-30 @ 12:49:29
URL: http://theheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0