31 januari *Ensam hemma*

Nu sitter jag här hemma i min ensamhet och glor.. Sitter och spelar dator och dricker kaffe. Emma är nämligen på något som kallas kick-off och det har med oriflame, som hon säljer för, att göra. Hon kommer inte hem försen ikväll så jag får väl sitta här och stirra hela kvällen.. Haha, nej jag ska väl försöka hitta på något.

Har ju glömt att skriva om i tisdags: Då jag och jobbet på studieresa i borås. Först var vi på ett ställe där en föreläsare berättade om hur man kan kommunicera med musik till svårt sjuka människor som annars har svårt att kommunicera. Shit asså, hon kunde ju spela alla slags instrument. Säckpipa, nyckelharpa indianflöjt och massa annan bröte som hon hade lagt upp på bordet där... Duktig var hon ju i alla fall.
Sen åt vi lunch.. Fisk och grejer, och det var mycket gött :-)
Aja, sen åkte vi vidare till ett äldreboende (också i borås) som heter distansgatan 7 (eller hette det så? Kommer inte ihåg om det hette så eller det bara var adressen???) I alla fall så bestod boendet av typ sex avdelningar varav tre var finska. Det var lite dråpligt då vi gick in på en av avdelningarna och så kom det en finsk tant och började snacka finska med mig. Jag bara: Öhh?? Sen skulle hon hålla på att kramas och hålla handen.. Å visst, det fick hon väl göra.
Sen chefen på detta ställe var helt fantastisk! Hon var i alla fall ingen paragrafryttare som följde lagen till punkt och prickar utan hon tänjde på reglerna ganska så regält. Sådana människor tycker jag om som kan kombinera regler med en STOR portion med sunt förnuft.. Hon skrattade och flummade sig medans hon berättade om sig själv. Vi höll på att garva halvt ihjäl oss åt henne.. Sen var hon bara tvungen att krama oss alla innan vi lämnade stället. Vilken upplevelse.. Vår chef blev nog lite förskräkt såg det ut som *hehe* Nej men shit vad jag har skrivit mycket. Måste ju avsluta nu!
Hej hej...

// The Damned

Kommentarer
Postat av: Emma

Rolig studieresa då med andra ord.. =) ????

2009-01-31 @ 20:39:37
URL: http://theheart.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

kost är ju skitintressant :)

2009-02-01 @ 21:37:35
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Molly

svar: nej, min butik är inte stor och de tar sällan in specialvaror så det är konstigt att din butik inte har dem :/ har du tittat vid övriga gryner eller flingor?

lycka till med ditt sökande :) du kan ju alltid gå in på www.dinkelboden.se och titta om det står återförsäljare där :)

2009-02-02 @ 18:22:30
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0