4 januari *Julen är inte slut*

Jag trodde att julen var över men det var den tydligen inte. Igår var jag och Emma plus Jerri uppe i Habo (ovanför jkpng) och firade mer jul med Emmas släktingar... Hennes fabror och hans familj. Där åt vi god mat och hade det trevligt. Jisses vad det hade det fint i sitt hus. Det var verkligen fräscht, stilrent och modernt. Man vågade knappast andas! Lite senare åkte vi till Emmas kusin som också bodde i Habo fast deras hus låg uppe på en kulle alldeles intill vättern. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva deras hus... Det var alltså helt fantastiskt.. Toppmodernt, öppet och... jag vet inte vad. De hade perfekt utsikt över vättern. I kvällsmörkret såg man alla tusentals lampor på andra sidan sjön glimma och tindra. Man såg både Bankeryd, själva jönköping, huskvarna och motorvägen med alla bilar som försvann i fjärran bort mot Gränna. Helt underbart... Jag undrar vad det kostar att bo där? *drömmer mig bort*
Men men, här får man nöja sig med att ha pizzerian som utsikt och grannarna som springer på loftgången och glor in i lägenheten :-/


Sånt här väder har vi idag!


Emmas kusin hade bakat jätte gott bröd, gjort av dinkel. Det är ju nyttigt och jag älskar nyttig mat. Jag har slutat äta halvfabrikat och produkter som innehåller E-ämnen. Tydligen så var detta Emmas kusins motto också. Dvs att slopa E-ämnena. Här kommer nåra exempel på E-ämnen och hur de påverkar din kropp:

E104: (Kinolingult) Cancer, kronisk urticaria - utslag som kliar och svider. Svåra allergiska reaktioner, tumörer, ögonskador och blindhet.

E110: (Para-orange) Njurskador och njursjukdommar, kronisk urticaria, hyperaktivitet, vredesutbrott, deppression, sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter, cancer, svullnad i blodkärl, astma, svåra allergiska reaktioner, okontrollerad hyperagglutination, ögonskador och blindhet mm.

E120: (Karmin (rött)) Fosterskador, Hyperaktivitet, deppression, vredesutbrott, sömnsvårigheter, koncentrationssvårigheter, överkänslighet mm.

Detta är bara en bråkdel av alla de hundratals E-ämnen som finns i maten som vi köper. Kom ihåg att kolla innehållsförteckningen på produkterna. Gör medvetna val! Handla mat av god kvallité!
Hoppas att jag inte har skrämt upp er för mycket nu, men det tål att tänkas på! Ha det bra allesammans!

//The Damned

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det var riktigt kul igår.. Ler

2009-01-04 @ 12:13:13
URL: http://theheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0