4 juni *byte av avdelning*

Som vanligt får jag väl inleda med att skriva att det inte har hänt så mycket sedan sist jag skrev, men inners inne vet jag ju så väl att det har hänt en hel del. Bara det att jag orkar inte skriva ned allt *hehe* Man är väl lite lat av sig ibland kan jag tro. Men men...

På jobbet har det ju hänt en del, kan man säga. Jag har nämligen bytt avdelning nu. Från trean (den mest underbara avdelning man kan tänka sig) till avdelning 1/6 (som jag inte vet så mycket om ännu... eller?) Det är två avdelningar som arbetar ihop som en enhet så därför blir det annorlunda. I måndags var första dagen och då var jag på sexan, som är demensavdelning. Har ju jobbat på demensavdelning tidigare så vet ungefär hur det fungerar. Bara det att jag tycker inte att denna avdelning som jag kommit till är en anpassad demensavdelning, jag menar hallå? Den ser ju ut som alla andra avdelningar! Men men, det spelar väl kanske ingen roll så sett. Det var ju lite rörigt, men det beror väl delvis på att jag är ny där och innan jag hinner lära mig allt, sedan så beror det kanske på rutinerna också, tycker nämligen att en del är lite konstiga. Så här i början så vill man ju inte hålla på att ifrågasätta allt och vara kritisk, men ibland kan man bara inte låta bli. Var på APT möte också med min nya avdelning igår... Det var väl okej tycker jag.Hade en jätte bra idé (en lösning på ett problem) som åtminstonne jag tyckte var bra, men det var nog inte så många som tyckte som jag, haha! Men ger inte upp så fort! Enveten som en gris i ett hål är jag när jag sätter den sidan till. Så det så! Sitter och smider planer här *hehe*. Första dagen fick jag höra följande från en utav mina kollegor: "Närmre än helvetet än så här kommer du inte!" och med ett flin som inte såg fullt så possitivt ut. Vad menas med detta? Ska jag bli rädd? Måla fan på väggen? Skulle inte tro det!!

ps. Tänker på kollegorna på trean ds.

// The Damned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0