30 mars *Marknad i värnamo*

... har vi inte varit på idag, utan det var i lördags vi var där. Det var en trevlig marknad i värnamo faktiskt och den var ju relativt stor. Det är något särskilt med marknad. Musikkår, doft av korv med bröd eller flotyrringar (inte för att jag äter dem) sorl och tjat bland folk,  trängsel, ungj*vlar som skriker osv... Mycket skoj :-) Jag handlade en del bråte. Hittade en fin tröja bl.a.. Sen var vi och åt buffé på en kinarestaurang. Mycket gott! Sen hör det ju till traditionerna att när man är i värnamo så måste man åka till stadium. Jag var tvungen att köpa en pumaT-shirt som jag kan ha när jag tränar. Jag menar alla andra har ju märkes kläder när de tränar och de ser så förbannat malliga ut så då måste man ju själv göra likadant *ler*. Ny jacka hittade jag med... En annan tradition som hör till värnamo är ju McDonalds.. Men si det blev inget med det.. Äter mycket sparsamt av det där :-)
Fick ett litet chockbesked i lördags när vi var på väg till värnamo.. En gubbe på mitt jobb hade gått bort under helgen. Det var oväntat så därför blev jag lite omtumlad. Men sånt händer ju med ibland. Men har väl mer eller mindre grunnat över detta hela helgen. Undrar var som hände med honom etc... men men,,,
Idag har jag och Emma varit flitiga. Har städat här nu lite grann... Det håller väl sig rent till eftermiddag i alla fall om man har tur :-) sen har vi bakat frallor.. Mmm... bäst med hembakat :-D Ska strax laga mat... Emma ligger här och sover haha... Nej nu får jag så förbannat ont i pekpingrarna av av att skriva. Kör ju pekfingermetoden för jag har inte lyckats att lära mig fingerfärdighet eller vad det nu heter för att kunna skriva fort som faan... haha. Auf wiederhören!

// The Damned


ps. Gjorde ett test om hur mycket tålamod jag har. Här är resultatet *ler* :
Du har inget tålamod du blir sur för inget och dina grannar är rädd för dig. Tips: Lås in dig i ett mörkt rum och lyssna på lugna favoriter, så att grannarnas barn kan gå ut och leka och inte behöver vara rädd för att du ska kasta en tegelsten mot dom.
ds.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja marknad är roligt.. =) Tålamod har du väl inte så jätte mycket av kanske men riktigt så illa är det väl kanske inte???

2009-03-30 @ 12:56:15
Postat av: Maria

Haha det där låter som mitt tålamod :D

2009-03-31 @ 00:20:56
URL: http://miothe.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0