31 mars *spökar det?*

Idag har det varit personalmöte på jobbet. Masen var där (MAS = medicinskt ansvarig sjuksköterska) och pratade om läkemedelshantering och deligering. Mycket intressant. Passade på att fråga en del om lex Maria och lex Sarah.
Men ikväll var jag och Emma med om något mycket mystiskt: Vi var på väg hem från träningen. Klockan var nog ungefär 20.45 när vi passerade göstas konditori. Av en händelse så slände jag ett öga in i själva bageriet och där inne i mörkret såg jag en kvinna i typ 30 -års åldern lutande över en bänk med händerna för ansiktet och så skakade hon lite på huvudet. Det var helt uppenbart att hon grät... Verkligen mystiskt... Trodde att jag sett fel så vände och kollade in i fönstret igen.. Mycket riktigt, hon stod där. Man blir ju lite orolig och undrar vad som står på.. Jag menar hallå? Hur normalt verkar det att det står någon inne på bageriet i mörkret och gråter långt efter stängningstid? Så jag knackade lätt på rutan och hon kollade upp... Hon såg helt förtvivlad ut.. helt förkrossad... Alldeles blöt på kinderna av tårar... Hon bara skakade på huvudet och med en gest med handen visade hon tydligt att hon ville vara ifred.. Lite senare gick vi förbi igen och då var Becka med.. Men då syntes kvinnan inte till längre.. Undra var det var med henne egentligen... Får man väl aldrig veta.....

// The Damned

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det var verkligen ett mysterie

2009-03-31 @ 22:07:10
Postat av: Maria

Hua så läskigt! Jag hade aldrig vågat knacka på rutan. Kolla samma tid dagen efter. Står hon där då också så är det nog ett spöke :O

2009-04-01 @ 01:42:00
URL: http://miothe.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0