13 december 2012 *Lucia*

Halva månaden redan gått... Snart Jul :-) Man får tillbaka den där förväntasfulla känslan. Man blir som en barnrumpa när det är jul typ. Kul också att det har snöat och blivit lite kallt. Frågan är hur det blir till julafton? Det blir nog slask om man får tro på de gamla prognoserna: "Anders braskar, Julen slaskar" för ja, Anders skulle ju nödvändigtvis braska långt innan Jul i år...

Världens bästa julkalender... ever! "Mysteriet på Greveholm" som även gick när man var liten (1996 tror jag att det var). Man satt som fastklistrad framför TV:n. Så för en gångs skull följer jag julkalendern. Har inte gjort det på flera år... Tror många håller med om att julkalendern blivit sämre med åren. Okej, allt var inte bättre förr, men julkalendern var fan det! Men i år så är den ju bra :-) Men inget bra utan att det för något dåligt med sig. Nu har en massa nojjiga föräldrar anmält svt's julkalender för "ockultism". Jag har väl aldrig hört på maken till löjligheter! Det finns väl andra barnprogram som ställer till det mer för barn då? Pokemon och sånt fjant som inte är lärande någonstans enligt min mening...

Var på Lucia i förgår också :-) Det var ett litet sådant som vi ordnade här på strandsnäs på föreningsgården. Så kom det ett litet barn-luciatåg och det är ju alltid trevligt. Lussekatter och pepparkakor efter det... Sen blir det lucia idag också. Ska med bussen till Jönköping sen för då är det Emma som ska lussa i Sofiakyrkan. Blir nog trevligt. Undrar om det kommer vara tomtar och pepparkaksgubbar i deras tåg? Fast nä, det vore ju synd att förstöra allt med små pepparkaks-rasister. Sverige borde fan förbjuda ALLT! Men det hade inte hjälp för det är alltid någon jävel som blir kränkt av något!


Nu blev det lite tjurigt här, så bäst att runda av. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och slappa en stund. Ha det riktigt fint allesammans!

// The Damned


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0