23 oktober 2012 *Släktforskning*

Nu börjar det bli kallare på allvar. Tycker att jag fryser om händer och fötter hela tiden, men då är det ju tur att Emma har köpt varma innetofflor till mig... Inte så värst snygga, men de fyller ju sin funktion i alla fall :-)
Förra onsdagen (17/10) var vi på blomstergården här i Smålandsstenar och fikade på deras café. Där träffade vi ju på Maria Werner, som är min gamla klasskompis från högstadiet. Så vi satt och pratade om gamla minnen från den tiden och alla hyss man hittat på med. Där slog vi ihjäl några timmar på caféet. Trevlisch!
Hopp, sen var det jobb i helgen och det är avklarat. På måndagkvällen var jag och Emma på släktforskning i reftele. Det var sånt där öppet hus så att man fick prova på att använda datorerna och deras verktyg. Det var typ "Arkiv digital" och "Landsarkivet" och massa annat som man kunde gå in på... Program som i vanliga fall kostar massor att ha tillgång till... Men det kanske det är värt om man har intresse för det :-D
Inatt ska jag jobba extra. Ska bli trevligt att arbeta med Elizabeth och Sita igen, för det var ju längesedan. Hade typ glömt av att jag skulle jobba, men kom på det inatt när jag inte kunde sova... Haha ibland är det bra att ligga vaken!
Ha det fint allesammans!

Ps. Glöm inte att vrida tillbaka klockan en timma i helgen! ds.

// The Damned

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0