27 januari 2013 *Släkten*

Kylan sitter i och kallt som satan är det som vanligt! Än dröjer det nog innan våren kommer. Så räknar med någon fet elräkning till innan det vänder och blir bättre. Men hellre att tempraturen håller sig under nollan än att det pendlar upp och ner (heter det pendla när det går upp och ner? Hmm...). Det är jobbigt när det är blask ena dagen och påfruset nästa.

Har kommit igång med släktforskningen igen. Började för över tio eller tolv år sedan att forska, men sen har det ju gått i perioder. I skrivande stund har jag 345 personer med i mitt släktträd. Fast det liknar nog mer ett snår, ett nätverk av förgreningar kors och tvärs. Som tur är så har jag ett program som heter "Min släkt" som organiserar och håller ordning på alla släktingar. Annars kan man ju använda sig av Ancestry på nätet :-)
Den 20 januari i år fick jag kontakt med mina amerikanska släktingar. Min gammelfarfars syster emigrerade till Nord Amerika år 1900. Nu brevväxlar jag med hennes ättlingar för fullt (via e-post).
Smidigt är det också att använda sig av "Arkiv Digital". då kan man läsa gamla kyrkböcker på nätet i godan ro.

Igår var vi hos kusinen och hälsade på. Josefine, hon och hennes kille har flyttat till ett tjusigt hus ute på landet. Så vi var där och drack kaffe och kikade runt lite. En del kvar att göra förståss, men av de färdiga delarna av huset att döma så kommer det bli kanon när det är färdigt. Ingen tvekan om saken!
På tal om hus, så ska ju min kära brode och svågern flytta ihop i ett idylliskt hus utanför Halmstad. Nej då, jag är inte avundsjuk alls... -_- ... inte....

Hörde om en olycka i Burseryd igår; Att en person gått genom isen på sjön Fegen, med bil och allt. Han överlevde inte... Man ska inte ut på isen med bilar och andra tunga saker. Jag vågar fan knappt gå ut på isen om det är 30 minusgrader och 2 meter tjock is. Slipper jag så är jag glad! Om ni nödvändigvis ska ut på isen så lämna bilen på land. Det är lika roligt att "slira runt" med ett par skridskor. Ta med isdubbar också! Hör nu vad pappa säger!

Ha det fint allesammans!

//The Damned

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0