19 november 2018 * En högre växel *

Det märks att det är höst på många olika vis. Först och främst märker väl de flesta det på vädret och hur temperatur och soltimmar förändras i takt med att året skrider framåt mot sitt slut. Ja, vi är ju snart där och får strax påbörja ett nytt år. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg, ty det har ju ännu ej varit jul. Att det är höst märker jag även på mig själv. Det är nämligen så att jag upplever att jag mår bäst på hösten, har mer ork och är helt enkelt gladare då. Jag känner att jag orkar engagera mig på jobbet, i skolan, i hemmet med familjen och det märks i mina fritidsintressen. Man blir nästan lite manisk så man får vara vaksam på sig själv så man inte engagera sig i allt för mycket eller tar sig an massa saker som man sedan inte reder ut. Men som jag tidigare nämnt så har jag ju redan gjort avkall på vissa saker i livet till förmån för det som jag väljer att prioritera och tycker är viktigast just nu. Jag har med andra ord en högre växel i just nu.

Av erfarenhet kan jag säga att det brukar vara så att på våren växlar jag ner och blir lite mer off istället, men det kanske man får betrakta som en viloperiod. Vissa lider av vårdepression men det är inte på något sätt det som det handlar om för mig, jag blir bara lite slöare helt enkelt. Då kanske min hustru är desto piggare? Vem vet :-) Olikheter kompletterar och vi är olika i många avseende men lika i andra.

Förra torsdagen hade vi tenta i skolan. Den omfattade det mesta som vi lärt oss såhär långt under terminen. Det kändes bra när jag lämnade in mitt prov och jag tyckte att jag presterade så gott jag kunde. Nu är man såklart nyfiken på att få veta resultatet men det kan dröja en tid till. Vissa uppgifter har jag fått hösta betyg i hittills så jag är nöjd med min insats och hoppas på att det håller i sig. Det gör ju såklart mycket att det är så himla intressant och att man har helt fantastiska skolkamrater. Om ni läser detta så ska ni veta att ni är helt jäkla bäst!

På jobbet försöker jag att omsätta mina förvärvade kunskaper i mitt sätt att arbeta och försöka bidra med något konstruktivt. Har börjat lite smått och det går jättebra när man har så underbara kollegor som har ett öppet sinne för förändring och förbättring. Många intressanta samtal har det blivit och fler lär det bli. I veckan ska jag försöka få till itervju med LSS-handläggare, kollegor, gräva ner mig i olika dokument och försöka få till en reflektionsuppgift. Får se hur det går...

Nu avrundar jag!

 

Detta är ett av mina fritidsintresse, som ni säkert vet :-)

//The Damned


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0